Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yogi_at_pozen
    Rider
    • 2011
    • 418

    rozrzadow widzialem niewiele w swoim zyciu, ale lancuchow rowerowych i owszem duzo, nawet bardzo.
    wiec przez analogie: jak lancuch rowerowy sie rozciaga powoduje to automatyczne zeszlifowanie zebow na tarczach, z ladnie zaokraglonych wglebien, gdzie ząb ma w miare pionową plaszczyzne pracy lancucha, robi sie coraz bardziej plaska plaszczyzna. Skutkiem tego lancuch zamiast ciagnac zebatke, moze sie po niej zesliznac na nastepny zab, czyli przeskoczyc - i nie ma tu znaczenia naciag za ktory odpowiada nastawnik, ktory ma naciagac lancuch.

    Konkludujac: skoro juz wydajesz 1000 na rozebranie polowy silnika, i wymieniasz lancuch, wymien i cala reszte ktora pewnie kosztuje +200-300

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      Zamieszczone przez yogi_at_pozen
      i nie ma tu znaczenia naciag za ktory odpowiada nastawnik, ktory ma naciagac lancuch.
      ale nastawnik nie napina łańcucha...

      od tego jest napinacz
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • yogi_at_pozen
        Rider
        • 2011
        • 418

        przejezyczenie zatem, chcialem tylko zasugerowac ze jak robic cos, to zrobic to raz i dobrze

        PS. przeciez napisalem ze rozrzadow nie widzialem za duzo

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          Zamieszczone przez yogi_at_pozen
          przejezyczenie zatem, chcialem tylko zasugerowac ze jak robic cos, to zrobic to raz i dobrze
          +1 :!:
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • czto
            Rider
            • 2010
            • 546
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Ja już nic z tego nie kumam. Goście rozbierają połowe silnika, aby dostać się do rozrządu. Wymieniają nastawnik czy napinacz a łańcuch zostaje stary. Z tego co wiem, to łańcuch nie jest najdroższym elementem układu. No więc, albo łańcuch jest ok, albo srają we własne gniazdo. K... jakie to życie skomplikowane :?
            Chyba już wszyscy pogubili się w tym rozrządzie. VW, gdzieś tam oficjalnie przębąkuje, że w niektórych egzemplarzach jest problem z jakością łańcucha, a ASO uporczywie wymienia nastawniki czy napinacze, ktòre są droższe od łańcucha.
            2004 Renault Thalia 1.4 RT,
            2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
            2009 Renault Clio MTV 1.4
            2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
            2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

            Komentarz

            • arkham
              Classic
              • 2012
              • 29

              Wstawiając mój filmik i pisząc, iż to uszkodzenie rozrządu faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie. Podany przeze mnie odgłos to odgłos uszkodzenia nastawnika (który jak by nie było jest częścią rozrządu - dla rozwiania dalszych wątpliwości pt "CZY TO JUŻ TEN ODGŁOS, CZY JESZCZE NIE").
              Jeśli macie przy starcie silnika TAKI odgłos = nastawnik do wymiany.
              Jak jednak wszyscy wiemy (a także ASO oraz Skoda Auto Polska) wymiana samego nastawnika nie rozwiąże problemu, bo w silnikach CAXA do 06.2010r wadliwy jest też łańcuch i napinacz. To że w trakcie diagnostyki nastawnika ich stan jest OK, nie znaczy że nie padną za krótszą chwilę.

              Są zatem 3 drogi postępowania po okresie gwarancyjnym (wg mojej opini):

              1) olewacie ASO i SAP, kupujecie części na własną rękę i robicie rozrząd u zaufanego człowieka PO CAŁOŚCI, nie bacząc na koszty (pewnie ze 3000zł będzie) i zakładacie iż to powinno (teoretycznie) rozwiązać problem (choć jak wiemy - niestety nie zawsze)

              2) wymieniacie nastawnik w ASO jako najdroższą część rozrządu (użerając się z tymi człowiekami na wszystkie możliwe strony) na nowy (poprawiony) i otrzymujecie "gesty handlowe i dobrej woli" na usługę oraz część 2-letnią gwarancję i w przypadku np kolejnej awarii innych podzespołów można próbować po raz kolejny zwalić winę na np źle wykonaną usługę i wadliwość wymienionej cześć, która uszkodziła pozostałe. I zaczynacie znów się "procesować" celem zmniejszenia kosztów kolejnej naprawy w ASO.

              3) wariant nr.2 ale w przypadku kolejnej awarii (poza nastawnikiem) idziecie do zaufanego człowieka i wymieniacie już pozostałe elementy rozrządu po całości na własny koszt.

              Ja wybrałem opcję nr.2 bo zawsze w przypadku fiaska "rozmów" można z niej zrobić opcję nr.3, na której prędzej czy później każdy z nas wyląduje.
              Amen.
              ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez czto
                Z tego co wiem, to łańcuch nie jest najdroższym elementem układu.
                nastawnik 03C 109 088 E - 1620PLN
                łańcuch 03C 109 158 A - 245PLN
                napinacz 03C 109 507 AH - 150PLN




                Zamieszczone przez arkham
                silnikach CAXA do 06.2010r wadliwy jest też łańcuch i napinacz
                moja 02FL jest z 06.08.2010

                także po tej dacie też...
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • marcink_1
                  Rider
                  • 2010
                  • 312

                  Zamieszczone przez arkham
                  Wstawiając mój filmik i pisząc, iż to uszkodzenie rozrządu faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie. Podany przeze mnie odgłos to odgłos uszkodzenia nastawnika (który jak by nie było jest częścią rozrządu - dla rozwiania dalszych wątpliwości pt "CZY TO JUŻ TEN ODGŁOS, CZY JESZCZE NIE").
                  Jeśli macie przy starcie silnika TAKI odgłos = nastawnik do wymiany.
                  Jak jednak wszyscy wiemy (a także ASO oraz Skoda Auto Polska) wymiana samego nastawnika nie rozwiąże problemu, bo w silnikach CAXA do 06.2010r wadliwy jest też łańcuch i napinacz. To że w trakcie diagnostyki nastawnika ich stan jest OK, nie znaczy że nie padną za krótszą chwilę.

                  Są zatem 3 drogi postępowania po okresie gwarancyjnym (wg mojej opini):

                  1) olewacie ASO i SAP, kupujecie części na własną rękę i robicie rozrząd u zaufanego człowieka PO CAŁOŚCI, nie bacząc na koszty (pewnie ze 3000zł będzie) i zakładacie iż to powinno (teoretycznie) rozwiązać problem (choć jak wiemy - niestety nie zawsze)

                  2) wymieniacie nastawnik w ASO jako najdroższą część rozrządu (użerając się z tymi człowiekami na wszystkie możliwe strony) na nowy (poprawiony) i otrzymujecie "gesty handlowe i dobrej woli" na usługę oraz część 2-letnią gwarancję i w przypadku np kolejnej awarii innych podzespołów można próbować po raz kolejny zwalić winę na np źle wykonaną usługę i wadliwość wymienionej cześć, która uszkodziła pozostałe. I zaczynacie znów się "procesować" celem zmniejszenia kosztów kolejnej naprawy w ASO.

                  3) wariant nr.2 ale w przypadku kolejnej awarii (poza nastawnikiem) idziecie do zaufanego człowieka i wymieniacie już pozostałe elementy rozrządu po całości na własny koszt.

                  Ja wybrałem opcję nr.2 bo zawsze w przypadku fiaska "rozmów" można z niej zrobić opcję nr.3, na której prędzej czy później każdy z nas wyląduje.
                  Amen.
                  Witam.
                  Kolego oczywiście się z Tobą zgadzam poza tym generalizowaniem, że wszystkie łańcuchy przed 06.2010 są wadliwe. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że mam samochód z 2009 roku z przebiegiem 46 tys. km i żadnych niepokojących objawów odnośnie łańcucha lub nastawnika nie zaopserwowałem. Oczywiście nieraz zimny startuje z większymi obrotami i wówczas pracuje głośniej ale jakiś niepokojących stuków nie słychać. Oczywiście nie piszę tego żeby się chwalić, ponieważ za chwilę i u mnie może coś się spierdzielić. Jednak chyba aż takiej tragedi nie ma z tymi łańcuchami, może jakaś wadliwa partia tylko poszła i ją faktycznie trzeba wymienić. Zauważ ile samochodów z tym silnikiem cała grupa VW sprzedała i jeżdzą. Może tylko się pocieszam.

                  Komentarz

                  • mazen
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    A ja zacznę od początku z innej beczki , największym problemem silnika tsi jest jego późniejsza odsprzedaż , niestety opinie poszła w świat i za nic w świecie nie da się uzyskać adekwatnej ceny auta do rocznika , wiem niestety przekonałem się o tym sam . Konkluzja jest taka że trzeba kupić to auto na długie lata bo jeśli ma być na krócej to tylko strata i jeszcze problemy z samym motorem . przesiadłem się na diesla bo gadki o wyższej awaryjności 2.0 tdi na mnie już nie działają . octe z tsi reanimowałem przy 35 tyś a i tak po 3 tyś silnik znowu chodził głośno a wymieniony cały rozrząd i nastawnik . T tyle i mimo to pozdrawiam wszystkich "szczęśliwców" tsI

                    Komentarz

                    • zwolin
                      Rider
                      • 2010
                      • 656

                      arkham, jednego nie rozumiem. Jeśli wymieniasz w aso nastawnik i aso ma rozbabrany cały rozrząd, to nie można z własnej kieszeni dopłacić za łańcuch i napinacz i mieć cały komplet nowy?
                      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                      O II Tour Combi 1.6
                      Mitsu Carisma 4G93 GDI

                      Komentarz

                      • Karios
                        Classic
                        • 2012
                        • 9

                        Oczywiście że można dopłacić a panowie ci to wymienią.

                        W mym przypadku po samym dźwięku silnika zdiagnozowali że do wymiany nastawnik i TYLE i o te cześć wysłali zapytanie do SKODA. Jeszcze nie rozebrali silnika i nie mają pewności czy inne części są tez zepsute (głupie wnioski). Teraz poinformowali mnie że jak mi przyznają ewentualnie jakieś zniżki na tą część to ja moge sobie profilaktycznie dopłacić i wymienić pozostałe cześci które juz nie kosztują majątku jak to mi powiedział i coś koło 500 zł

                        Czekam na odpowiedz od nich i do wymiany ALL a nie tylko jedna cześć a wciskanie mi tego że zębatka się zepsuła a łańcuszek nie to woła o zdrowy rozsądek, uzyskałem też informacje że jak coś to można się starać o zniżki na wszystkie części ale to po tym jak uzyskamy odpowiedz co z nastawnikiem.

                        Ogólnie pewnie jeszcze tydzień będzie zabawa w pin-ponga

                        Komentarz

                        • czto
                          Rider
                          • 2010
                          • 546
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Byłem dzisiaj u mechanika, którego polecił mi arkham (dzięki piękne). Pogadaliśmy trochę, posłuchaliśmy motoru i generalnie wygląda na to, przynajmniej na pierwszy rzut oka (ucha), że na razie wszystko jest ok. Dowiedziałem się jeszcze, że jeżeli rorząd jest spi..., to słychać to po każdym rozruchu. I tu przypomniałem sobie swoją ostatnią wizytę w ASO, gdzie doradca serwisowy mówił, że wadliwy rozrząd słychać zarówno na zimnym i ciepłym silniku.
                          2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                          2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                          2009 Renault Clio MTV 1.4
                          2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                          2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                          Komentarz

                          • słoń
                            Elegance
                            • 2010
                            • 777

                            Zamieszczone przez LUKI
                            moja 02FL jest z 06.08.2010

                            także po tej dacie też...
                            to oczywiście data odbioru/pojawienia się autka u dealera?

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              Zamieszczone przez słoń
                              Zamieszczone przez LUKI
                              moja 02FL jest z 06.08.2010

                              także po tej dacie też...
                              to oczywiście data odbioru/pojawienia się autka u dealera?

                              produkcji
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • Ceed1
                                Rider
                                • 2012
                                • 461

                                Całego samochodu czy jak? Przecież silnik mógł już czekać od dawna a jeśli nie sam silnik to jego główne podzespoły. Następnie podczas samej produkcji wszystko składa się jak z klocków Lego. Przecież nikt na lini produkcyjnej nie składa od podstaw całego silnika. Dlatego też LUKI nie rozumiem dlaczego jesteś taki pewny kiedy został wyprodukowany Twój SILNIK. Przecież wszystkie części w silniku mogły pochodzić z np. 07-2010 a sam rozrząd z 04-2010.

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3776
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Ja podpowiem na przykładzie mojego samochodu wyprodukowanego 21.11.2011r., gdzie silnik został wyprodukowany 11.11.2011r. (fajna uroczysta data ). Wszystkie inne elementy, które mają oznakowanie daty produkcji są z listopada 2011r. Części do montażu nie leżały za długo na pułkach magazynowych :!:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    endryu,
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • Ceed1
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 461

                                      Widzę Panowie, że się podlizujecie jeden drugiemu a dalej nie chcecie pojąć sedna sprawy. To że silnik został wyprodukowany 11-11-11 to nie znaczy, że nie ma w sobie komponentów pochodzących sprzed kilku miesięcy. Data o której jest mowa jest datą finalnego złożenia silnika a nie wyprodukowanie poszczególnych jego elementów.

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3776
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        No ale wróżkami nie jesteśmy :szeroki_usmiech
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          No właśnie. Dlatego też z jednej strony niektórzy przekonują, że mają samochody po 05.2012 i nadal wystepują kłopoty z rozrządem ( dlatego też według nich producent nie poprawił rozrządu ) ale z drugiej strony "nie są wrózkami" i nie mogą wiedzieć z jakiego okresu czasowego mają rozrządy. Panowie to jaki mamy rozrząd po 05-2010 jest loterią. Octavie są składane w dwóch miastach i nie wiadomo jakie zapasy jakich części ( jest ich kilka w rozrządzie ) były użyte do złożenia danych silników a następnie użytych do produkcji samochodów.

                                          [ Dodano: Pon 03 Gru, 12 12:22 ]
                                          oczywiście chodziło mi po 05-2010

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            Ceed1,

                                            nikogo nie przekonuję, mam to w dupie i tyle

                                            od tego jest ten temat na forum - mam CAXA z 06.08.2010 - miałem spierdolony "rozrząd" po 30k km (nastawnik, łańcuch, napinacz) - więc zrobiłem pełną fotorelację...

                                            a co kto sobie z tym zrobi mam naprawdę wyjebane...
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • Tichy
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 544

                                              Można by z ciekawości zrobić ankietę...

                                              Komentarz

                                              • idas
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 828

                                                Zamieszczone przez endryu
                                                Ja podpowiem na przykładzie mojego samochodu wyprodukowanego 21.11.2011r., gdzie silnik został wyprodukowany 11.11.2011r. (fajna uroczysta data ). Wszystkie inne elementy, które mają oznakowanie daty produkcji są z listopada 2011r. Części do montażu nie leżały za długo na pułkach magazynowych :!:
                                                Gdzie znajduje sie data produkcji silnika?
                                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                Komentarz

                                                • Karios
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 9

                                                  Czy może się tak zdarzyć że jeśli jest zepsuty nastawnik to łańcuch i napinacz są w porządku ? (na razie nie rozważamy tej kwestii że jak mamy już otwarty silnik to trzeba wymienić łańcuszek napinacz oraz rolki dla samej profilaktyki.)

                                                  Wydaje mi się że jeśli te części współpracują ze sobą to jedna dopasowuje się do drugiej i zużywają się systematycznie jeśli dana jest wadliwa powoduje szybsze zużywanie drugiej.

                                                  proszę mnie poprawić jeśli moje rozumowanie jest błędne, z zawodu nie jestem mechanikiem samochodowym ale styczność z maszynami przemysłowymi mam na co dzień.

                                                  Komentarz

                                                  • patryk23
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1105
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Karios, Te dwa elementy sa autonomiczne , tzn wariator (nastawnik) jest spiety na sztywno lancuchem ,ale jest sterowany cisniniem oleju przez zawor, ktory przyspiesza i zwalnia otwarcie zaworow ssacych . Napinacz tez jest olejowy ktory napina slizgi (tu nie ma rolek) . Zazwyczaj jest tak ze pada jeden element ale nikt o zdrowych zmysłach nie wymienia tylko jednej rzeczy ,dlatego ze za chwile moze pasc drugi (tylko po rozebraniu silnika mozna zobaczyc co jest grane) . A dostep jest tylko po zrzuceniu pokrywy rozrzadu . Suma sumarum nie oplaca sie oszczedzac

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...